V Spotkanie Kreatywnego Klubu Książki "Mindfulness w szkole?"
dr Marta Znaniecka, Pracownia Redukcji Stresu (redustres.pl)
Jest doktorem pedagogiki, certyfikowaną trenerką Mindfulness Based Stress Reduction (Trening Redukcji Stresu Oparty na Uważności) oraz trenerką w trakcie szkolenia Mindful Self-Compassion (Uważne Samowspółczucie). Uprawnienia nauczycielskie w tym zakresie zdobyła w Institut for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy) i w Center for Mindful Self-Compassion (USA). Ukończyła szkolenia przygotowujące do rozwijania uważności z dziećmi i młodzieżą: Mindfulness in Schools Project (Wielka Brytania), Mindful Schools (USA). W oparciu o te dwa programy pracuje z uczniami w wieku 6-18 lat, ucząc ich uważności w gdańskich szkołach. Prowadzi także swój autorski program zajęć pozalekcyjnych skierowany do dzieci i młodzieży oparty na praktyce uważności („Jestem sobie”).
Współpracowała z gdańską Fundacją Edukacyjną ODiTK w ramach projektu „Mindfulness i komunikacja empatyczna”, który miał na celu wdrażanie elementów uważności do gdańskich szkół. Obecnie współpracuje także z warszawską Fundacją EduMind by Smartt.
Tworzy Pracownię Redukcji Stresu w Gdańsku, w ramach której oprócz pracy z dziećmi i młodzieżą, prowadzi treningi uważności dla osób dorosłych.
Ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w pracy grupowej jako trenerka umiejętności psycho-społecznych. W 2007 r. ukończyła warszawską Szkołę Trenerów Biznesu TROP.
Jest stypendystką Narodowego Centrum Nauki. W ramach grantu otrzymanego na napisanie swojej pracy doktorskiej, zrealizowała badanie na temat obecności kategorii duchowości w pedagogice.
Obecnie uczestniczy w czteroletnim procesie kształcenia w ramach Szkoły Psychoterapeutów Gestalt (Instytut Integralnej Terapii Gestalt w Krakowie).
Jest żoną oraz mamą trójki wspaniałych córek.
Ewa Kaian Kochanowska, Klinika Stresu (klinikastresu.com.pl)
Nauczycielka Metody Redukcji Stresu Opartej na Uważności – Mindfulness-Based Stress Reduction – MBSR, certyfikowana w Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech. Prowadzi kursy redukcji stresu na bazie uważności, warsztaty, wykłady o uważności oraz zajęcia mindful jogi. Jest nauczycielką akademicką na studiach dziennych i podyplomowych Uniwersytetu SWPS w Sopocie i we Wrocławiu.
Ukończyła roczne intensywne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń osób dorosłych. Obecnie uczestniczy w szkoleniu psychoterapeutycznym w nurcie Analizy Bioenergetycznej Alexandra Lowena w Warszawie afiliowanym przez Florida Society for Bioenergetic Analysis.
Twórczyni projektu i założycielka Kliniki Stresu. Autorka publikacji z zakresu zastosowania Mindfulness w edukacji. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz wielu kursów prowadzonych w Polsce, UK, USA, Holandii. Autorka książki “Uważność. Spokojny umysł, jasne myśli, dobre życie.” Jest wiceprezesem Fundacji Rozwoju Mindfulness.
Lubi gotować według pięciu przemian i jeździć na wycieczki rowerowe.
Marta Misiun
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunkach pedagogika i psychologia. Na co dzień nauczyciel Szkoły Podstawowej Nr 19 w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia grupowe i indywidulane dla dzieci i młodzieży jako psycholog szkolny. Wcześniej nauczyciel świetlicy.
Liderka w projekcie Pedagogika Kreatywna, w którym prowadziła przez trzy lata warsztaty dla nauczycieli świetlicy. Ukończyła dwuletnie studium socjoterapii i psychoterapii dzieci młodzieży organizowanym przez Krakowskie Centrum Psychodynamiczne. Od 13 lat związana ze Stowarzyszeniem "Dom na Skraju", wieloletni wychowawca, aktualnie wiceprezes Stowarzyszenia. Wspólpracowała z Fundacją ODiTK jako opiekun projektu wdrażania zmian w pomorskich szkołach w ramach projektu "Szkolimy uczniów przedsiębiorczych, empatycznych i rozsądnych. Gdańskie szkoły podstawowe". W ramach projektu uczestniczyła w kilkumiesięcznym warsztacie "Mindfulness i komunikacja empatyczna", w ramach których wdrażała uważność na zajęciach z dziećmi.
W życiu prywatnym pasjonatka podróży małych i dużych, spacerów po górach oraz praktyki uważności.