Jesteś tutaj

Aplikacje i gry mobilne w Twojej bibliotece – inspiracja, projekt, realizacja

/
Data wydarzenia: 
03.07.2017
,
Godzina rozpoczęcia: 
9.30

Aplikacje i gry mobilne w Twojej bibliotece – inspiracja, projekt, realizacja

BIBLIOCAMP 2017 to kolejna edycja projektu dotyczącego szeroko rozumianych nowych technologii. Hasłem tegorocznej inicjatywy jest: Nowe technologie dla kultury. Podczas tegorocznej edycji BIBLIOCAMPU zastanowimy się, czy nowe technologie mogą ułatwić uczestnictwo i korzystanie z kultury, umilić czas podróży, czy też pomóc w wykonywaniu codziennych czynności. W tym roku skupimy się głównie na tworzeniu narzędzi praktycznych dla kultury.

WARSZTAT Z TWORZENIA APLIKACJI MOBILNYCH

Aplikacje i gry mobilne w Twojej bibliotece – inspiracja, projekt, realizacja.
Grupa: ok. 12-16 osób
Czas: 2 x 6 h zegarowych plus przerwy (9.30- 16.30)
Data: 3 i 4 lipca 2017 (poniedziałek i wtorek)
Miejsce: Biblioteka pod Żółwiem (ul. Św. Ducha 111/113)

Warsztat przeznaczony jest dla pracowników bibliotek, nauczycieli, edukatorów, animatorów i przedstawicieli świata kultury, którzy chcieliby poznać i zrozumieć świat aplikacji i gier mobilnych. Podczas warsztatu uczestnicy przekonają się, jakie możliwości w promocji czytelnictwa i wydarzeń bibliotecznych daje smartfon lub tablet. Poznają bezpłatne aplikacje do szybkiego tworzenia multimediów (filmów, grafik, komiksów) do wykorzystania w codziennej pracy i do promocji biblioteki. Przetestują gry mobilne, które mogą zachęcić do czytania, poznają dobre praktyki, ciekawe materiały edukacyjne i scenariusze warsztatów z aplikacjami mobilnymi.

Uczestnicy przejdą również cały proces tworzenia aplikacji mobilnej. W grupach zaprojektują i zrealizują prostą aplikację mobilną dla biblioteki bez programowania, której pierwszą testową wersję pobiorą pod koniec drugiego dnia warsztatów na swoje smartfony. Po warsztacie już we własnym zakresie będą mogli ją rozwijać i aktualizować.

Warsztat jest okazją do wymiany pomysłów, inspiracji i doświadczeń w zastosowaniu szeroko pojętych mediów cyfrowych w promocji czytelnictwa.

Prowadzenie:

Sylwia Żółkiewska – projektantka, ekspertka w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po świecie aplikacji mobilnych APPetyt na APPlikacje, wydanego przez Fundację Orange i Towarzystwo Inicjatyw Twórczych ę (2016). Kuratorka FAM – Forum Aplikacji i Gier Mobilnych, organizowanego przez Fundację Culture Shock, mentorka w Pracowni Otwierania Kultury Centrum Cyfrowego, autorka kilkudziesięciu materiałów edukacyjnych i scenariuszy zajęć z aplikacjami mobilnymi, m.in. na potrzeby projektu Tablety w Twojej Bibliotece oraz MoboLab Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Prowadzi wykłady i warsztaty z aplikacjami mobilnymi dla różnych grup odbiorców, opracowuje innowacyjne rozwiązania na styku kultury i nowych technologii. Należy do sieci Latających Animatorów Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę. Współpracuje m.in. z Fundacją Orange, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacją Culture Shock, Narodowym Instytutem Audiowizualnym, Filmoteką Narodową, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Programem Kreatywna Europa.

Więcej: www.zolkiewska.pl, www.aplikacjewkulturze.pl

Prosimy o uzasadnienie chęci uczestnictwa w warsztacie. O przyjęciu na warsztat (lub nie) poinformujemy mailowo do 26 czerwca 2017 roku.
ZAPISY – ankieta rekrutacyjna
STRONA PROJEKTU BIBLIOCAMP
www.bibliocamp.info

 

 

Data wydarzenia: 
03.07.2017
Godzina rozpoczęcia: 
9.30
Udostępnij: